BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday 17 September 2011

Aku Rindu Suara Itu....

Comel kan baby ni...naluri keibuanku terasa ingin skali lg mendengar suara tangisan bayi di umah ni...baca lah luahan hati keibuanku...


Rindunya...
Entah bila lagi akan ku dengar suara itu
Hati ini teringin sekali untuk mendakap dan mendengar tangisan suara itu..
Begitu kuat naluri keibuanku...


Ya...aku inginkan zuriat!
Anak, zuriat, keturunan..siapa yang tidak mahu?
Aku bersyukur buat masa ini aku ada seorang anak perempuan yang comel dan sihat
Namun aku teringin juga untuk menimang cahaya mata lelaki jika di izinkanNya...






Walaupun begitu... 
Keadaan aku sekarang sudah tidak macam dulu
Aku tidak sesihat dulu
Bukan aku tidak boleh mengandung...aku boleh!
Cuma dalam keadaan sekarang banyak risiko yang perlu kutempuh jika aku ingin mengandung


Bohonglah kiranya jika aku tidak cemburu
Jika mendengar ahli keluarga lain, ipar atau biras mengandung lagi...
Tapi apakan daya
Rezeki aku belum sampai...entah bila...
Namun, aku tumpang gembira pada mereka 






Aku berdoa mudah-mudahan satu hari nanti dengan izinNya
Akan ada sinar dan harapan
Untuk aku berpeluang mendengar suara itu lagi...
Sesungguhnya perancangan Allah itu adalah yang terbaik melangkaui perancangan kita sebagai hambaNya...


Wallahualam






Unciplakable by Mummy Zara @ 17th Sept 2011 @ 2.30pm

7 comments:

Teratak Kasih said...

Insyaallah...mungkin ada hikmah disebalik semua ini...tabahkan hati...mungkin satu hari nnt ada sinar baru @ harapan yg dpt dikecapi...

MrsAzri MamaArriyana said...

U Have To Strong Mummy ZARA.....Segala yg Berlaku Ada Hikmahnya......

Lieyja Ali said...

Thanks Syffah & Ana...

Kadang2 terfikir juga...apa la dosa besar yg aku sda lakukan smpi byk btul dugaan yg aku terima dlm tahun ni...tapi aku tidak sekali-kali menyalahkan Tuhan...aku tahu mmg ada hikmah di atas suma ni...Allah mahu menguji kesabaran & keimananku...

amalia amani said...

Allah menguji hambaNya sesuai dgn kemampuannya... setiap ujian ada hikmahnya... yakinilah janji Allah...Doa saya agar Lieyja sentiasa kuat menghadapi ujian2 yg diberikan...n be positive k..

Lieyja Ali said...

Ya sis Amani...sejak kena detect sebagai pesakit buah pinggang pada mulanya mmg kecewa dan hampir x mau buat apa2 rawatan..sbb cam x bole trima plak keadaan tu...tpi bila fikirkan tentang anak yg masih kecil dan masih memerlukan kasih sayang seorg ibu maka ku kuatkanlah jua hati ni utk buat rawatan sepertimana yg dibuat skrg...syukur masih sihat dan masih dapat melayan karenah puteriku sayang... :)by the way, thanks for being supportive ^__^

jelitayu said...

Segala yg berlaku ada rahsia d sebaliknya yg tidak kt ketahui dn hanya Dialah yg Maha Mengetahui apakah rencana di sebalik segala yg dirancangknnya....ketahuilah Dia Maha Pengasih lg Maha Penyayang......bdoa dn btawakal ya sahabatku...aku akan sentiasa medoakan utk mu jua ... insyALLAH...

Zay said...

amin ya Rabb. Jangan putus harapan kak. Allah Maha Pengasih. Allah hanya memberi dugaan setakat kemampuan manusia. Dan semakin besar ujian hambaNya, semakin sayang Allah pada kita. InsyaAllah. Allahumma amiin.